Fri frakt från 1250:-
Kundtjänst öppet 08 - 17 vardagar
Över 500 000 kunder
011 - 440 15 15

Vanliga frågor om frakt

Vilka fraktalternativ erbjuder ni?

Vid beställning kan du välja mellan flera olika fraktalternativ baserat på din adress och orderstorlek. Fraktkostnaden beräknas i kassan, och om din order överstiger 1250 SEK exkl. moms skickas den fraktfritt. För beställningsvaror tillkommer alltid en fraktkostnad.

📌 Observera att vi inte kan leverera till postbox-adresser.

Hur lång är leveranstiden?

  • Lagerförda produkter: Beställningar lagda före kl. 12:00 på vardagar skickas normalt samma dag och levereras inom 1 arbetsdag.
  • Ej lagerförda produkter & beställningsvaror: Leveranstiden kan variera beroende på tillgänglighet och leverantör.

📌 Om en beställningsvara skickas direkt från leverantören, sker delleverans automatiskt. Om beställningsvaran först levereras till vårt lager, sker delleverans endast om kunden aktivt väljer det.

Hur fungerar delleverans?

  • Om en beställningsvara först levereras till vårt lager, skickas hela ordern i en samlad leverans om du inte väljer delleverans.
  • Om du väljer delleverans, skickas lagervaror direkt och beställningsvaror levereras senare.
  • Om beställningsvaran skickas direkt från leverantören, sker delleverans automatiskt och kan inte påverkas av ditt val i kassan.
  • Fraktkostnaden debiteras endast en gång, oavsett delleverans.
📌 Vi anser att kunden inte ska bli lidande om alla varor inte finns hemma på lager.

Hur spårar jag min beställning?

När din order har skickats får du en leveransavisering via e-post med en spårningslänk, där du kan följa paketets väg till dig.

Vad gäller för hemleverans och leverans till brevlåda/tomt?

Om du väljer ett fraktalternativ där paketet lämnas utanför dörren, på tomten eller i brevlådan, tar du som kund ansvar för paketet efter att transportören har lämnat det.

Transportören kan välja att lämna paketet hos ett ombud om:

✔ Leveransförsöket misslyckas.
✔ Adressen är felaktig eller saknas.
✔ Det inte anses lämpligt att lämna paketet vid dörren.

Kan jag ändra leveransadress efter att jag lagt min beställning?

Nej, vi kan tyvärr inte ändra leveransadressen efter att din order har genomförts. Kontrollera därför att all information är korrekt innan du slutför ditt köp.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket i tid, vägrar att ta emot det eller om transportören inte kan nå dig, skickas paketet tillbaka till oss. En retur- och administrationsavgift på 129 SEK debiteras.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja! För leveranser utanför Sverige, vänligen kontakta oss på order@kontorab.se eller ring 011 - 440 15 15 för att få mer information.

💡 Har du fler frågor? Kontakta oss – vi hjälper dig gärna!